Aktuelnosti


PRAVNI FAKULTET UNIVERZITETA U ZENICI U POLUFINALU REGIONALNOG TAKMIČENJA U LJUDSKIM PRAVIMA

Pravni fakultet Univerziteta u Zenici nastavlja njegovati tradiciju moot court takmičenja, te ostvarivanja značajnih rezultata i na XII Regionalnom takmičenju u simulaciji suđenja pred Evropskim sudom za ljudska prava, održanom u periodu od 18. – 21. maja ove godine u Skoplju. Naš fakultet su u najboljem svjetlu predstavili studenti: Ajna Mahmić, Medisa Muminović,  Amina Hasanović, Ajša Luković, Haris Hamzić i Minadir Skejić.

Regionalno takmičenje u simulaciji suđenja pred Evropskim sudom za ljudska prava se tradicionalno održava svake godine u organizaciji nevladine organizacije Civil Rights Defenders, te svake godine okuplja 12 najboljih pravnih fakulteta iz regije. Ove godine, pravo učešća, naš fakultet je izborio pobjedom u kvalifikacinoj rundi održanoj prošle godine u Nišu. Naime, tim Gorgija je već tokom kvalifikacija pokazao kvalitet i znanje, ostvarivši pobjedu u 4 meča te osvojivši 98 bodova od ukupno 100 i na taj način pokazao da Pravni fakultet Univerziteta u Zenici, zasluženo, spada u 12 najboljih u regiji. Međutim, naš tim tu nije stao, te je ove godine u Skoplju pokazao da je Pravni fakultet u Zenici među 6 najboljih pravnih fakulteta u regionu. Naime, podnesci našeg tima su ušli u 4 najbolja na kompletnom takmičenju, što je rezultiralo da tim Gorgija bude lider svoje grupe u grupnoj fazi takmičenja. Prvog dana takmičenja, naši studenti su ostvarili pobjede u oba meča protiv Pravnog fakulteta iz Skoplja, te Novog Sada, te sa prvog mjesta u grupnoj fazi prosli u polufinale ovog takmičenja.

 „Ravnopravno se takmičiti sa najboljim fakultetima u regionu predstavlja veliko iskustvo za nas i priznanje za sam fakultet. S jedne strane, to iskustvo koristi studentima u stjecanju samopouzdanja i stručnog usavršavanja, dok s druge strane rezultat, za Pravni fakultet u Zenici,  predstavlja potvrdu kvalitetnog rada sa studentima.“, rekao je jedan od takmičara, student četvrte godine Haris Hamzić.

Nivo znanja, sposobnosti pravnog argumentovanja te retoričkih sposobnosti je, zaista, bio na zavidnom nivou, što su potvrdile i pohvale i komentari svih sudija koji su imali priliku da sude u našim mečevima. Pripreme za ovo takmičenje trajale su od januara ove godine. Prva faza sastojala se od pisanja podnesaka, tokom koje su studenti imali priliku prvenstveno pokazati svoje znanje o pravima izbjeglica i pitanju azila, te proširiti postojeće znanje istraživanjem prakse Evropskog suda za ljudska prava. Nakon što su podnesci poslani organizatoru, tim je nastavio sa drugom fazom priprema, koja je dosta zahtjevnija, a to je priprema za usmenu raspravu. Takmičari su konstantno vježbali svoje nastupe i govore, kako pred akademskim trenerima, tako i pred drugim profesorima i asistentima, kao gostima na probama, a sve u cilju da naš tim bude u potpunosti uvježban i spreman za svako sudijsko pitanje, što se na kraju i ispunilo.

„Ovakav vid edukacije je nevjerovatna prilika za jednog studenta da doživi sam osjećaj suđenja pred Evropskim sudom za ljudska prava, a pri tome dobijete i mogućnost da na vašem meču sudi bivši sudija tog istog suda s kojim onda vodite diskusiju služeći se isključivo znanjem i pravnim argumentima. Za mene, ovo takmičenje predstavlja jedno nezaboravno iskustvo, i zbog znanja i samopouzdanja koje sam stekla, ali i zbog prijateljstva koje razvijete kako sa kolegama s vašeg fakulteta, tako i sa kolegama sa drugih fakulteta, što je jedna dodatna draž moot court takmičenja.“, kazala je Amina Hasanović, studentica treće godine.

Pohvale i čestitke od strane sudija, studenti su dobili kako za sposobnost pravnog argumentovanja, tako i za retoričke sposobnosti, čime su pokazali kvalitet nastave na našem fakultetu i trud koji se ulaže u ovakvu vrstu sticanja praktičnog znanja za studente. Pored takmičarskog dijela studenti su imali priliku da se upoznaju sa životom, kulturom i tradicijom u glavnom gradu Makedonije. Navedenim učešćem i plasmanom Pravni fakultet u Zenici je još jednom dokazao status respektabilne visokoškolske ustanove koja ulaže velike napore kako u teorijski tako i u praktični dio nastave.

 

 

 

 

 

 

 

 
Untitled Document